PROJE PAZARLAMA

13 Ocak 2022

Bence Başlık Her Şeyi Anlatıyor. Olması Gereken İsmi İle “Proje Pazarlama”… Sektörümüzün Anladığı Veya Maalesef Yaşattığı Hali İse “Proje (Asla) Pazarlama!”

Gayrimenkul sektörünün ülkemizde en gelişmesi gereken alanlarından birisi “Proje” Gayrimenkul firmalarının tekil ve ikinci el portföylerde bile kendini geliştirmesi ve çağı yakalaması gerekirken, “Proje” departmanı maalesef ki kan ağlamakta. 

Tekil ve ikinci el mülklerin pazarlanmasında dahi gayrimenkul sektörünün en anladığı ve mık gibi aklına kazıdığı 2 pazarlama faaliyeti var. Afiş asmak ve portallarda paylaşmak… Bir de tavla oynamayı biliyorlarsa bu harika haber. Oldun sana “Emlakçı” Lakin maalesef ki alışılagelmiş yöntemlerle başarı kazanmak imkansız. pazarlama planı olan ve bu planı “sözünde durarak” uygulayan gayrimenkul ofisleri başarıdan başarıya koşup, bir servetin sahibi olurken; maalesef ki sektörün %95 i “Pazarlama” konusunda. Yılmaz Erdoğan’ın çok sevdiğim bir repliği var. “Beni üzmeyecek birine benziyorsun. Ama şimdilik sadece benziyorsun! “ Gayrimenkul firmalarının en büyük sorunlarından biri de portföyleri alırken “Şöyle yaparız, böyle yaparız, uçarız, kaçarız, bizi kesseler acımaz” vaadleriyle portföyü alıp hiçbirşey yapmamalarıdır. Bu vaadlera hala tekil portföyler Fsbo dediğimiz (For Sale By Owner) sahibinden satılıklara inandırabiliyor olsalar da duvara tosladıkları bir alan var… 



“Proje” Tekil Ve İkinci El Portföylerde Mülk Sahiplerinin Asla İstemedikleri Ve Özellikle Proje Sahibi Müteahhitlerin Çok Dikkat Ettiği Kelimelerden Biri De “Referans”


Şimdi size bir hikaye anlatacağım. Ben İzmir Şemikler’de oturuyorum. Bir Pazar günü her yakışıklı Türk erkeği gibi ben de ekmek almaya gönderildim. Ve bulunduğun yerdeki boş arsada 3 kişi gördüm. Siyah Mercedes ve Siyah Passat ile gelmişlerdi. Bir de çok belli ki mühendisleri vardı. Tanıştım. Bu arsayı satın aldıklarını söylerkenki heyecanlarını hiç unutmuyorum. Bir ay kadar sonra “Proje Alanıdır” tabelasını asarken de birbirlerinin elini tutan ve kurban kesen insanlar gördüm. Daha önce 2 inşaat yapmışlar ve bu İzmir’deki 2. İnşaatları olacakmış. 7 katlı 2 bloktan oluşan bir proje. Yaklaşık 1 ay sonra da temel atıldı. Şansıma temel atılırken de oradaydım. Dualarını ettiler, eşleri ve hatta çocuklarının da olduğu bir minik merasimle inşaata başladılar. Ve 15 gün sonra… O meşhur ilk betonun dökülme anı. Yine oradaydım. Yozgat’lı olan müteahhitin sevinç ve gurur gözyaşlarını hayatımın sonuna kadar unutmayacağım. 1. Kat , 2. Kat ve elbette ki Satış Ofisi’nin hazırlanması. Örnek daire veeeee satışa hazır 66 daire ve 6 dükkan… 

Bu hikayeyi neden anlattımbiliyor musunuz? Bu inşaat firmasının ismine sembolik olarak “Aliveli İnşaat” diyeceğim. Benim pek sevgili gayrimenkul sektörü emekçisi kardeşim. Bir Fsbo araması veya baklava alarak yaptığı bir ziyaretle Aliveli İnşaat’dan “Proje Yetkisi” alabileceğini düşünen sen… Evet evet sen… Hiç “Empati” yaptın mı? Sen olsan bu projenin tamamını sana emanet eder miydin? 


Bence “Proje” Alma Noktasında En Büyük Eksikliğimiz “Empati” Ve “Referans” 


Peki ne yapmalıyız… Öncelikle az önce bahsettiğim Aliveli İnşaat’ın tüm hikayesine hakim olmalıyız. Hikayelerini bilmeliyiz. Nereli olduklarını, mesleğe ne zaman girdiklerini, çocuklarının isimlerini, hatta doğum tarihlerini, hobilerini, korkularını, fanatiklik seviyesinde tuttuğu herşeyi… Rahmetli Babalarından kalan bu meslekte Babalarının ölüm yıldönümünü… Kısacası hayatlarını bilmeliyiz. Birlikte yemek yiyebilmeli, hatta birlikte yemek dahi yapabilmeliyiz. Yani onlarla iki yetişkin arkadaş olabilmek… Peki yeterli mi… 

Asla!

Muhteşem bir “Pazarlama Planı” na ihtiyacımız var. Madde madde tek tek yazılı olarak sunabilmeli ve videolarla & görsellerle destekleyerek ispatlayabilmeliyiz. Bizim Coldwell Banker Batı 06:40 Gayrimenkul olarak 17 Maddeden oluşan bir “Pazarlama Eylem Planı” mız vardır. Projelerde ise madde sayımız 24 e çıkıyor. Tüm özeni ve itinası ile sunum yapılmalı ve en önemlisi Bütçe’lemdirilmesi gerekiyor. Aliveli İnşaat’ın en iyi arkadaşı dahi olsanız vaadlerinizi yazılı veremezseniz, bütçelendirmezseniz projenin tam ve tek yetkisini alamazsınız. Alamamalısınız da… 

İnanır mısınız, özellikel üst segment mülklerin yetki belgelerini özel olarak hazırlıyoruz ve ek dosya da ilave ediyoruz. Ve en sonuna da aşağıdaki muhteşem metni ekliyoruz… 


“Size vaadettiğimiz bu “Pazarlama Eylem Planı”nın her bir maddesini hayata geçirdiğimizde size raporlayacağız. Herhangi bir maddeyi söz verdiğimiz zamanda, söz verdiğimiz şekilde ve söz verdiğimiz miktarda yapmadığımızı tespit edip, ispatlarsanız imzaladığınız bu Yetki Belgesi’ni tek taraflı fesih hakkı size aittir.” Hani mottomuz “Sözünde Durur” ya, bunun ispatlı olması ve altının dolması gerekiyor. 

Müteahhitlerin en büyük oyuncağı olan “Proje” lerinin pazarlama yetkisini almak, gayrimenkul sektörünün sandığı kadar olmuyor. Olmamalı da… 

Ekip ister, başarı ister, referans ister ve en önemlisi de güven ister… 

Bizler Coldwell Banker Batı 06:40 Gayrimenkul olarak 80 kişilik tamamı Taşınmaz Ticareti Yetki Belgesi sahibi profesyonel ekibimizle özellikel “Proje” alanında harikalar yaratmaya hazırlanırken, bu alanda fark yaratacağımıza eminiz. Coldwell Banker’ın 1906’dan beri süregelen gücünü, muhteşem networkümüzle birleştirerek başarımıza başarı katmak istiyoruz. Sahada nice Aliveli İnşaat’lar var ve bizim için de muhteşem bir Pazar var. Alışılagelmiş yöntemlerle başarı kazanılamayacağı aşikar ise bizler de artık fark yaratmak zorundayız. Ofislerimizde özellikle bir “Proje” departmanı kurmak ve bu departmana yatırım yapmak zorundayız. Zira işimiz için harcayacağımız hiçbir paraya masraf gözüyle bakmamalıyız. 

Fark yaratmak… 

Bana inanın ki en büyük müteahhitin de yeni başlayan müteahhitin de bizlerden istediği tek olgu bu… 


Fark Yaratmak.


-MÜMTAZ ÖNAL CB 06:40 Broker Owner