Gayrimenkul Sektöründe Dijital Pazarlamanın Önemi

26 Ocak 2022

Bir gayrimenkul danışmanı olarak rakiplerinizden nasıl sıyrılacaksınız?

Gayrimenkul Sektöründe Dijital Pazarlamanın Önemi


Bir gayrimenkul danışmanı olarak rakiplerinizden nasıl sıyrılacaksınız? 


Gayrimenkul piyasası gün geçtikçe artıyor. Rakiplerinizin önüne geçmek için, bir gayrimenkul danışmanı olarak marka bilinirliği oluşturmak, görünürlüğünüzü genişletmek ve dikkatleri üzerinize çekmek  için dijital pazarlamayı ciddiye almaya başlamanız gerekiyor.


Dijital Pazarlama Gayrimenkul İçin Neden Önemli?


Dijital pazarlama yalnızca marka bilinirliğini artırmakla kalmaz, aynı zamanda markaların rakipler arasında benzersiz kalmasına da yardımcı olur.

Gayrimenkul sektöründeyseniz dijital pazarlamanın gerekli olmasının bazı nedenleri şunlardır: 


Çoğu Kişi Bilgi Almak İçin Arama Motorlarını Kullanıyor 

Bugün neredeyse herkes bilgi almak için bir arama motoruna yöneliyor. Birkaç dakika içinde telefon veya bilgisayar kullanarak ulaşabileceği bilgi için, hiç kimse bir arkadaşına sorarak  zaman kaybetmek istemez. Bu nedenle, marka görünürlüğünü artırmak için dijitalde bir varlık oluşturmak gerekir. Sonuçta burası potansiyel müşterilerinizin bulunduğu ve aramalarında sizi bulan insanları kaçırmak istemediğiniz yerdir. 


Video Ve Mobil Pazarlama

Birkaç araştırma, mobil reklam kampanyalarının diğer çevrimiçi reklamlardan daha etkili olduğunu doğruladı. Birçok kişi web sitelerine telefon kullanarak göz atıyor. Ayrıca, videolar dönüşümü arttırıyor. Örneğin, video içeren açılış sayfaları , Hubspot'a göre dönüşümü %80'e kadar arttırıyor.

Bir ürünü tanıtan bir video izlemek, potansiyel bir müşterinin satın alma kararını kolaylaştırabilir ve izleyiciyi potansiyel müşteriye dönüştürebilir. 

Google her zaman izleyicilerin ilgisini çeken içeriklerin peşindedir ve video yayınlamanın etkileşimi artırdığı kanıtlanmıştır.

YouTube'un Google'dan sonra en çok ziyaret edilen ikinci web sitesi olduğu düşünüldüğünde bu sonuçlar hiç şaşırtıcı değil :)


İncelemeler/Yorumlar Çok Önemli

Gayrimenkul sektöründe güvenilirlik sağlamak çok önemlidir. Çevrimiçi incelemeler ve yorumlar müşterilerden güven ve itibar kazanmanın en kolay yollarından biridir.

Örneğin, Google İşletme sayfanızda müşteriler hizmetleriniz hakkında deneyimlerini yazabilir. Sayfanızdaki birkaç olumlu yorum, hizmetinizi ilk kez denemeye karar verirken potansiyel müşterilerin güvenini sağlayabilir. 

Bu güven, gayrimenkul işinde önemli bir faktördür. 

 

Performans Takibi Kolaylığı

Geleneksel reklam yöntemleri (fiziksel afiş gibi) iyi bir reklam türü olarak görülebilir ancak soru şu ki, ne kadar dönüşüm sağlıyorlar? Performansınızı nasıl takip edebilirsiniz? Mümkün değil. Bir günde onları görüntüleyen kişi sayısını izleyemez veya başarı oranınızı ölçemezsiniz. Tıklama başına ödeme (PPC) gibi dijital pazarlama stratejileri ile performansınızı takip edebilir ve reklamlarınızın ne kadar iyi (veya kötü) olduğunu görebilirsiniz. Bu şekilde, trafiğinizin nereden geldiğini, hangi stratejiyi uygulayacağınızı, kampanyanız için neyin işe yarayıp neyin yaramadığını bileceksiniz. 


Hedef Kitleye Ulaşmak Daha Kolay

Bulunduğunuz yerdeki herkes asılan afişinizi görmeyecek veya bunlara dikkat etmeyecektir. Dijital pazarlamanın kullanışlı olduğu yer bulunduğunuz yerin ötesindeki insanlara ulaşabiliyor olmanızdır. Dijital pazarlama, yalnızca birkaç tıklamayla bulunduğunuz yerin ötesindeki bir kitleyi hedeflemenize ve erişmenize olanak tanır. 


Yaratıcı Olmak İçin Birden Fazla Fırsat

Dijital pazarlama size yaratıcılık özgürlüğü sunar.Alışılmışın dışında düşünmenize, farklı demografileri keşfetmenize, farklı kampanyaları test etmenize ve çok daha fazlasına izin verir. Örneğin, müşterilerden sizden neye ihtiyaçları olduğu hakkında geri bildirim almak için Instagram'ın “Bana soru sor” işlevini kullanabilirsiniz. 


Artık Herkes Dijitalleşiyor..

Hemen hemen tüm gayrimenkul danışmanları bir veya daha fazla kampanya uyguluyor veya uygulamayı planlıyor. Yeni başlayanlar da dahil olmak üzere her gayrimenkul danışmanı dijital pazarlama araçlarını kullanıyor. Dijital pazarlama sektörü her geçen gün büyümeye devam ediyor ve bir an önce çevrimiçi bir varlık oluşturmak için acele etmeli ya da geride kalmalısınız.


Gayrimenkul Sektöründe  Satışları En Üst Düzeye Çıkarmak İçin Kullanabileceği Birkaç Strateji; 


Gayrimenkul danışmanları daha fazla potansiyel müşteri elde etmek için kullanabileceği kanıtlanmış stratejiler. 


1. E-Posta Kampanyaları Oluşturun

E-postalar, gayrimenkul dünyasında en çok dönüşüm sağlayan dijital pazarlama stratejilerinden biridir. Mevcut müşterilerinizin hizmetinizle ilgilenmesini sağlarken, yeni potansiyel müşterilerinizle bağlantı kurmanıza, etkileşimde bulunmanıza olanak tanır. Hubspot raporuna göre, tüketicilerin %86'sı e-posta almayı tercih ediyor. 

 

2. Danışman Sayfanızı Güncel Tutun

Danışman sayfasındaki bütün bilgilerin güncel ve doğru olması gereklidir. Size ulaşabilecekleri iletişim kanallarının ve portföylerinin güncel olması önemlidir. Ayrıca hakkımda ve uzmanlık alanları bölümü alıcının sizin hakkında ön bilgi edinmesini sağlar. Ev alım-satım sürecinde alıcı ya da satıcılar bir profesyonelle çalışmak ister. Sayfanızın profesyonel görülmesi için eksiksiz olması gerekmektedir. Aynı zamanda müşteri yorumları sizi değerlendirmek açısından büyük rol taşır.


3. Tıklama Başına Ödeme Reklamcılığı (PPC)

PPC olarak da adlandırılan tıklama başına ödeme reklamcılığı , gayrimenkul profesyonel işletme sahipleri tarafından yaygın olarak kullanılan bir dijital pazarlama stratejisidir. Tıklama başına ödeme reklamları, potansiyel müşterileri doğrudan hedeflemek için kullanılır. Bir PPC reklamının ana avantajı, birisi reklamlarınızı tıklayana kadar sizden ücret alınmayacak olmasıdır.


4. İçerik Pazarlaması 

İçerik pazarlaması, gayrimenkul web sitesinin ayırt edici özelliğidir. İçerik pazarlaması, SEO'nun kritik bir parçasıdır ve web sitenizi dizine eklemenin en iyi yoludur. Web sitesi içeriği, güvenilirlik, itibar oluşturmanıza ve izleyicilerle bağlantı kurmanıza yardımcı olur. Bilinçli ev satın alma kararları vermelerine yardımcı olacak makaleler, kılavuzlar ve incelemeler yazabilirsiniz.

Özetle, web sitenizin içeriği bir sorunu çözmeli ve bir soruyu yanıtlamalıdır. 


5. Pörfoylerinize İçerik Ekleyin

Portföylerinizi sisteme eklerken içerik eklemek sizi bir adım öteye taşır. Sadece portföyün temel özellikleri haricinde içeriklerle hem alıcıya daha çok bilgi vermenize hem de daha profesyonel görünmenize olanak sağlar.


6. Youtube Kanalınız Olsun

CB uzantılı mail adresleriniz ile Youtube kanalı açarak düzenli video içeriği üretebilirsiniz. Bölgelerin tanıtımı, güncel gayrimenkul gelişmeleri, trendler ve portföylerinizin tanıtımlarını video çekerek yükleyebilirsiniz. Google’dan sonra kişilerin en çok arama yaptığı yer Youtube’dur. Youtube’da hesabınızın olması sizi diğer gayrimenkul danışmanlarından öne taşır.


7. Oluşturduğunuz Data’ya Reklam Verin

Son 6 maddeyi uyguladığınız zaman aslında sizinle ilgili olan, sizi ziyaret etmiş kişilerin datasını almış oldunuz. Eğer reklam vermek istiyorum fakat hangi kitleyi kullanmam gerekiyor? diye soruyorsanız başlangıç olarak bu adımlardan kazandığınız datayı (re-marketing) kullanarak reklam verebilirsiniz. Aynı zamanda manuel olarak dataları(ad-soyad,telefon,mail adresi gibi) bulunan kişileri hedef kitle olarak ekleyip reklam verebilirsiniz. 


Özetlemek Gerekirse,

Hemen hemen her gayrimenkul danışmanı işinin bir parçası olarak bir veya daha fazla dijital pazarlama kampanyası uygularken, aslında başarının bütün sırrı bu stratejileri ne kadar iyi kullanıldığına bağlıdır.



- TUĞBA AYGÜN
CB TÜRKİYE