GAYRİMENKUL FOTOĞRAFÇILIĞI

4 Ocak 2022

“Gayrimenkulü Sözlü Olarak Veya Proje Bazında Alıcıya Aktarabiliriz, Yalnız İşi Görsel Boyuta Taşıdığımız Zaman Somut Veriler Daima İletişimi Güçlendirir Ve Satışı Onaylamada Büyük Destek Verir”

Fotoğraf çekimi tamamen işimin bir parçası. Bir video tasarımı hazırlığında aklıma içerikle alakalı fotoğraflar gelmeye başlar. Bunlar video kliplerin başlangıcı konumunda olurlar. Üzerine hemen hemen her yerde düşünürüm. Bir projede anlatılması gereken şey ne ise bunu olabilidiğince anlaşılır ve sade yapmaya özen gösteririm.

Bence bir gayrimenkulu değerli kılan en önemli özelliklerden birisi onu nasıl sunduğunuzdur. Yaptığımız iş ne boyutta ise karşılığında bize gelen Alıcı veya Satıcı benzer özellikler taşır, tercihimiz bu yönde olur. Yani iletişimin boyutu tamamen işimizi nasıl yaptığımız ile ilgilidir. Gayrimenkulü sözlü olarak veya proje bazında alıcıya aktarabiliriz. Yalnız işi görsel boyuta taşıdığımız zaman somut veriler daima iletişimi güçlendirir ve satışı onaylamada büyük destek verir.

Bir gayrimenkulü tanıtmaya çalışırken bakış açım daima en geniş açı olur. İlk önce gayrimenkulun derinliğini sade bir şekilde anlatmaya çalışırım. Eğer gayrimenkul eşyalı ise odaların düzenli olması çok önemlidir. Gayrimenkulün içi henüz boş ise tamamen temiz olması gerekir. Bu Alıcıya daha temiz ve anlaşılır bir ortam sunar. Siz de portföyünüzü tanıtırken daha destekleyici cümleler kurabilirsiniz.

Gayrimenkulün konumunu özellikle kuş bakışı çekimlerle desteklemek çevresini tanıtmakta fayda var. Ben bir portföy tanıtımı yaptığımda portföyün çevresini, portföyün dış görünümünü ve iç görünümünü detaylı bir şekilde fotoğraflarım ve video çekimi yaparım. Bu da alıcının kafasında herhangi bir soru işareti olasılığını ortalamada düşürür. Yani sunumda olabildiğince portföyü açıkladığımızda alıcının soru işaretleri de teker teker ortadan kalkar.

Portföy çekimlerinde bakış açımın en geniş açı olduğunu söylemiştim. Bu aynı şekilde videoda da tercihimdir. Tabiki bir portföy çekimi için özel fotoğraflar ve video klipler hazırlanabilir ve genelden detaya bir video kurgusu yapılabilir. Bu portföyünüzün sunum değerini arttırır. Burada portföy için gerekli ekipmanlarınızın ve videografikerlerinizin olması devreye girer.

Ben genelde portföy çekimlerinde teknik olarak 16mm lens kullanırım. Bu geniş açı demektir. 

14mm, 20mm lensler de olabilir. Bunun dışında yine bahsettiğim gibi özel video klipler hazırlanırken 35mm, 50mm, 85mm lensler devreye giriyor. Günümüzde akıllı telefonların bir kısmı geniş açıyı destekler konumda. Bu şekilde sunum yapanların da var olduğunu görüyorum. İmkan ne ise iş oraya doğru gidiyor. Fakat profesyonel çalıştığınızda bunun fark edilmemesi mümkün değil. 

- SERKAN ÇETİNEL

CB MERKEZ Video Tasarım Uzmanı