Mustafa İlgün,
İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesini bitirdi. Daha sonra İ.Ü. İşletme Fakültesi
Uluslararası Yönetim İşletme Programına devam etti. Seksenli yılların sonunda Coca-Cola’da kurucu ekipte aldığı görevle iş yaşamına atıldı. Kurumun ilk satış raporlama ve istatistiki tahmin sistemini kurucusu oldu. Zamanın getirdiği altyapı programlarının henüz gelişmemiş olması nedeniyle tüm altyapıyı spreadsheet bir program yardımıyla iğneyle kuyu kazar gibi hazırladı ve sürdürülebilirliğini sağladı. Askerlik görevini tamamladıktan sonra kariyerini Türk Pirelli Lastiklerinde Ticari Pazarlama alanında ilerletti. Burada, Pirelli bayilerinin görünüm ve hizmet kalitesini geliştirerek standardize etti. Türkiye’nin muhtemelen ilk puan promosyon
kampanyasını Pirelli’de gerçekleştirdi. Güney Amerika’da (Arjantin, Brezilya ve Venezuella’da satış kanalları geliştirme projesinde çalıştı.
İlgün 2000 yılında Anadolu Efes’e Ticari Pazarlama Müdürü olarak transfer oldu. Bu kurumda Türkiye’de ve daha sonra 6 ülkede ticari pazarlama, marka yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında görevler üstlendi. İlgün, Anadolu Efes’te Türkiye’nin gelmiş geçmiş en etkili satış noktası projesi olan ‘Birahane İyileştirme Projesi’ni hayata geçirdi. Gurmelerle çalışarak birayla
uyumlu yemekler kitaplarını hazırladı ve bunu bir eğitim programıyla Türkiye’ye yaydı, bira kültürünün benimsenmesine olanak sağladı. Ekibiyle birlikte 300’den fazla pub dizayn etti ve satış faaliyetlerini
düzenledi. Bunlar arasında Yerfıstığı ve Polonez Barbekü gibi bilinen pub’lar
vardır. Aynı dönemde ‘Efes Kulüp Profesyonel’ programı çerçevesinde 7000 barmeni bir araya getiren programı dizayn etti ve hayata geçirdi. Üyelerinin hayatını zenginleştirecek ve onların mesleki kariyerine katkıda bulunacak aktiviteler, kurslar, organizasyonlar düzenledi. Marketlere yönelik ‘Efes Puan
Kampanyası’nı 25 bin satış noktasını kapsayacak şekilde dizayn etti ve
kazanımlar Garanti Bankasının Bonus kartlarına yükleterek bir ilki daha
gerçekleştirdi. Efes One Love festivalini kurumsal kimliğini ve içeriğini yeniden dizayn etti ve Anadolu Efes’in kurumsal kimliğini yenileyerek lanse etti. Bu projelerin neredeyse tamamı Anadolu Efes’in genç kadroları tarafından zenginleştirilerek günümüze kadar ulaştırıldı.
Mustafa İlgün, 2014 yılında kurduğu İlgün Danışmanlık’ta eğitim, danışmanlık,
kentsel dönüşüm proje satış, kiralama faaliyetleriyle kariyerini sürdürmektedir.